مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 دی 1398 ساعت 21:502019-12-22بين الملل

نیویورک تایمز| پیام رسان «توتاک» ابزار جاسوسی امارات


روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که امارات از پیام رسان تو تاک(ToTok) برای جاسوسی از رقبای داخلی و خارجی، شهروندان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اپلیکیشن های پیامرسان برای انتقال پیام و تماسهای ویدئویی از اپلیکیشن توتاک به عنوان یک اپلیکیشن محبوب در کشورهایی که پیام رسانهایی مانند واتس اپ و اسکایپ را محدود کرده اند نام برد.

  با این حال، نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارند، تحقیقات خود این روزنامه و برخی محققان گزارش داده است که اپلیکیشن توتاک یک ابزار جاسوسی است.

این اپلیکیشن توسط حکومت امارات متحده عربی برای ردگیری مکالمات، تحرکات، ارتباطات و حتی سرک کشیدن به عکسها و مکالمات صوتی کاربران استفاده می شود.

براساس این گزارش، توتاک چند ماه پیش معرفی شده و میلیونها بار از طریق گوشیهای اپل و گوگل اپ استورها در سرتاسر غرب آسیا، آسیا، آفریقا و شمال آفریقا دانلود و نصب شده است.

در حالیکه اغلب کاربران این اپ در امارات هستند، توتاک یکی از بیشترین اپلیکیشنهایی است که طی هفته های اخیر توسط کاربران اماراتی دانلود و نصب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز| پیام رسان «توتاک» ابزار جاسوسی امارات

نیویورک تایمز| پیام رسان «توتاک» ابزار جاسوسی امارات